Temaaften i Stressforeningen i samarbejde med Amalie Wessel

Stressforeningens projekt UNG-til-UNG består af en gruppe unge mennesker, der gerne vil sætte mere fokus på den stigende forekomst af stress blandt unge mennesker i dag. Derfor inviterer vi til temaaften for de 18-30 årige med fokus på det uopnåelige perfekte liv, som alle stræber efter. Vi har inviteret Amalie Wessel til at komme denne aften til at fortælle hvordan hun oplever de sociale medier bidrager til presset om at skulle leve ’det perfekte liv’ – og sammen vil vi diskutere hvordan de sociale medier påvirker vores selvværd og oplevelse af stress i hverdagen.

Amalie Wessel er blogger og var i foråret 2018 deltager i DR3-programserien ”De Perfekte Piger” og har siden deltaget i den offentlige debat og samtale om præstationskultur samt ærlighed på de sociale medier. Hun har været med i Ungepanelet i Sundhedsministeriet, et panel der beskæftiger sig med den mentale trivsel blandt unge i Danmark og hvordan denne kan forbedres.

Derefter vil der være tid til spørgsmål og snak om emnet med hinanden, Amalie og Stressforeningens frivillige.

Alle er velkommen, så hvis det lyder som noget for dig vil vi meget gerne se dig.

Mandag d. 27 maj 2019

Dagsordenen for eventet:

19.00-19.15 Introduktion ved Stressforeningens psykolog Frida Sloth
19.15-20.00 Oplæg Amalie Wessel
20.00-20.15 Pause
20.15-21.00 Dialog og debat ift. aftenens emne med Amalie Wessel og Stressforeningen.

Der er plads til 100 mennesker i dette lokale, så kom i god tid og få en plads.

Adresse: Sigurdsgade 26, 2200 København N