Er du stresset? Er du rigtig syg af stress, eller er du ”bare” i en presset periode? Kender du forskellen?

Mange stressramte beskriver, at det er svært at finde grænsen mellem stress som forbigående tilstand, og hvornår det kammer over og bliver til sygdom. Stressforeningens frivillige psykolog kan bl.a. hjælpe dig med at finde ud af, om du ligger på grænsen, om du får den rette hjælp, eller om der er mere, du kan gøre for dig selv.

Stressforeningen tilbyder gratis telefonisk rådgivning for medlemmer.

Uanset hvad du går og spekulerer på, kan du få hjælp. Hvis du er medlem i stressforeningen, kan du enten ringe i vores telefontid og få en snak om det der fylder for dig, eller skrive en mail og blive kontaktet. Der er ingen forkerte spørgsmål, og vi taler løbende med medlemmer om alt fra definitionen af stress, til konkrete personlige udfordringer eller vejledning omkring tilbud eller bedst mulige behandling ud fra din situation.

Et vink med en vognstang.

En samtale med en psykolog, kan være en stor hjælp til afklaring omkring din unikke situation. Selvom vi ikke kan tilbyde direkte behandling over telefonen, kan en opringning mange gange pege dig i den rigtige retning ift. dine udfordringer. Vores psykolog kan spørge ind, hvis hun hører potentielle faresignaler, berolige dig, hvis du er på rette vej eller pege dig i den rigtige retning, hvis du har brug for en videre visitation. Mange stressramte beskriver, at alvoren først går op for dem, når en fagperson sætter ord på. Under alle omstændigheder, kan vi alle have brug for et professionelt vink med en vognstang, for at komme på rette vej mod bedring.

Bliv medlem og få gratis hjælp og rådgivning:

Gå på vores hjemmeside www.stressforeningen.dk og bliv medlem for at få tilsendt kontaktoplysninger.

Alternativt kan du skrive til: Solveig@stressforeningen.dk for at blive kontaktet, hvis du allerede er medlem

Vi ønsker dig god vind på vejen ud af din stress

Bedste hilsner fra Stressforeningen

Cand.psych. Solveig Wandall, Frivillig psykolog i Stressforeningen