Stressforeningen ønsker en stressfri mandag til alle.

Vi får løbende mange videoer, forslag og tips tilsendt til foreningen, om hvordan man kan dæmpe stress i hverdagen. Åndedrætsøvelser er én måde, hvorpå man kan få hjælp til at sænke sit stressniveau. Her har Vishal Sisdia været så venlig at guide 5 øvelser til jer:

Vishal Sisodia er bosiddende i Danmark, men er født og opvokset i Indien i en by, hvor yoga er i højsædet. Her har han lært nogle åndedrætsteknikker, der generelt er sundhedsfremmende og effektive over for stress. De påvirker hjerte og lunger på en særdeles positiv måde.

Vishal laver øvelserne hver morgen i en hel time, men mindre kan gøre det. 5-10 minutters aktivitet er også virkningsfuld.
Der er 5 øvelser, som Vishal viser og forklarer på videoen. Du skal helst lave alle 5. Tag ét minut til hver til at begynde med.
Måske undrer du dig over, at sådanne øvelser kan virke. Alle trækker jo vejret. Men sagen er, at man for at modvirke stress skal lave dybe vejrtrækninger, og de fleste mennesker ved ikke, hvordan man gør. De 5 øvelser er geniale i deres enkelthed, og ved systematisk brug kan de bekæmpe stress.

Med venlig Hilsen
Vishal Sisodia