Er du stressramt eller er du på vej tilbage til arbejdsmarkedet eller en anden tilværelse efter en sygemelding pga. stress? Føler du dig alene med alle udfordringerne? Er du ved at miste modet og håbet om nogensinde at blive rask? Savner du at møde, udveksle tanker og dele erfaringer med andre, der ved, hvad du taler om? Nogen, der lytter og forstår – uden du behøver at forklare dig nærmere?
Så er deltagelse i en netværksgruppe mod stress måske noget for dig.

Du/I er eksperterne

Netværksgrupperne mod stress er ikke terapi eller professionel behandling. Det er dig og de øvrige gruppedeltagere, der er eksperterne. I gruppen hjælper du dig selv – ved at støtte andre. Hver især bidrager og giver I hinanden feedback ved at dele den viden og de erfaringer I har. I gruppen kan man føle sig tryg ved at tale om alt under fuld fortrolighed.

Facilitatorer hjælper gruppen i gang

Stressforeningens netværksgrupperne har tilknyttet en eller to frivillige ulønnede facilitatorer. Facilitatorens opgave er at hjælpe gruppen godt i gang bla. ved at hjælpe med det praktiske, skabe en god stemning og informere deltagerne om gruppens værdier og spilleregler.

Hvor mange deltagere er der i en gruppe?

Der er max. 8 deltagere i en gruppe.

Hvornår og hvor tit mødes grupperne?

De fleste grupper mødes fast en eftermiddag eller aften (mandag – torsdag) i 1 ½ til 2 timer.
Grupperne mødes så længe der er behov for det. Vi har grupper, der efter rigtigt mange år fortsat mødes – nu blot i eget regi.

Koster det noget at deltage i en gruppe?

Det er gratis at deltage i grupperne, men du skal være medlem af Stressforeningen for at deltage.

Hvordan kommer jeg med i en netværksgruppe?

Hvis du er interesseret i at deltage i en netværksgruppe, så er du velkommen til at sende os en mail på grupper@stressforeningen.dk, hvor du angiver dit navn, alder og bopælskommune.

Du vil blive kontaktet af koordinatoren/facilitatoren af gruppen. Vedkommende vil tage en samtale med dig, hvor du kan høre mere om netværksgrupperne, og I vil sammen finde ud af om en netværksgruppe, er et tilbud, der passer til dig.

Hvor lang ventetid er der?

Vi starter nye grupper, når der er deltagere nok på venteliste. Det varierer meget, hvor lang ventetid, der er til grupperne. I de større byer kan man være heldig at få en plads hurtigt, men man kan også risikere at skulle vente i flere uger eller i visse tilfælde flere måneder.
Hvis du står på venteliste, vil du blive kontaktet pr. mail eller telefon, så snart der er en plads til dig.

Har du spørgsmål, som ikke er blevet besvaret på denne side, så kan du henvende dig til: grupper@stressforeningen.dk.