Stressforeningen har stor erfaring med lukkede netværksgrupper for stressramte og åbne Walk & Talk-grupper mod stress – og i 2020 vil foreningen gøre en stor indsats for at udbrede disse grupper til så mange steder i hele landet som overhovedet muligt.

Lukkede netværksgrupper for stressramte består af max. 8 deltagere, der mødes 1,5 – 2 timer om ugen. En frivillig, uddannet facilitator fra Stressforeningen hjælper gruppen godt i gang og sætter rammerne. Netværksgrupperne er ikke terapi eller professionel behandling. Det er gruppedeltagerne, der er eksperterne. Deltagerne møder andre, der har erfaring med og kender til stress. De hjælper sig selv ved at støtte andre.
Når gruppen er startet, optages ikke nye deltagere – deraf navnet ”lukket gruppe”.

Åbne netværksgrupper mod stress er grupper, hvor man ikke behøver at være tilmeldt, men hvor man kan deltage efter behov. I disse grupper vil der løbende komme nye deltagere til.

En type af åbne netværksgrupper som Stressforeningen indtil videre har tilbudt i København, er Walk & Talk-grupper.
I en Walk & Talk-gruppe møder stressramte hinanden til en tur i naturen.

Små gåture i naturen kan sænke stresshormonet kortisol betydeligt i kroppen og give følelsen af straks at få det bedre. Den stressramte føler mindre uro, får mere energi og en bedre kontakt til sig selv.

Walk & Talk-grupperne dannes af stressramte, tidligere stressramte og 1-2 frivillige facilitatorer fra Stressforeningen. Det er også her gruppen, der er eksperterne, og deltagerne bliver mødt af umiddelbar forståelse, anerkendelse og gensidig støtte.

I starten af 2020 starter Stressforeningen de næste netværks- og Walk & Talk-grupper op i Odense og Roskilde – foruden København og Greve. Herefter følger flere steder i landet.

Er du interesseret i at deltage i en gruppe, er du meget velkommen til at deltage i foreningens introduktions-arrangementer:

Torsdag d. 23 januar 2020 kl. 19 – 21

BORGERNES HUS
Østre Stationsvej 15
5000 Odense C.
Lokale 3.6
Se plakaten HER

Torsdag d. 30. januar 2020 kl. 19 – 21 – AFLYST

Tilmelding til introduktions-arrangementerne er ikke nødvendig!

Spørgsmål omkring grupperne eller arrangementerne kan sendes til: Grupper@Stressforeningen.dk