Nyheder

Isolationen var ubærlig for mig

Mariannes historie fortsat Over en lang tidsperiode havde jeg ingen kontakt med omverdenen, fordi mit nervesystem var meget sensitivt og let blev påvirket, så jeg mistede kontakten til mig selv. Isolationen var til tider svær at bære, fordi helingsprocessen efter stress-sammenbruddet var som en rejse, jeg måtte foretage alene.   For at få det bedre

Fordelene ved at lave ingenting d. 1. Januar

Måske skal 2018 være året hvor vi siger nej til mere, går glip af mere, slukker mere og generelt øver os i al gøre mindre?   Lad 2018 blive det år, hvor du passer bedre på dit mentale helbred D. 1. Januar er en notorisk afslapningsdag. Det er en mulighed for, at rive en dag

Mit dagsskema var afgørende for, at jeg fik det bedre

Mariannes historie del X   Mit andet stress-sammenbrud kom fire måneder efter det første, og det slog mig helt tilbage til scratch, hvor jeg havde både svært ved at tænke og bevæge mig i starten. For at få struktur i min hverdag lavede min mand et ”skole-skema” til mig, som jeg hver morgen udfyldte med

Vi har brug for jeres hjælp

Ingen har fortjent at blive syge af stress. Alligevel sker det for flere og flere og vi må gøre noget. Vi har brug for din hjælp! Vi er i gang med at styrke og udbygge Stressforeningen, og vi mangler 5000 kr. inden d. 31. december, for at vi i 2018 kan søge de såkaldte Udlodningsmidler

Undgå julestress: lyt med på radio Nova

Har du husket at sige “nej” til noget denne jul?   Der er fart på, når det er jul. Udover de almindelige hverdagsaktiviteter, som for mange allerede er tæt pakket i kalenderen, er der flere sociale arrangementer og praktiske opgaver, der skal løses end i årets øvrige 11 måneder. Hvorfor føler 1 ud af 5

10 tips til en stressfri jul

Juleferien er for de fleste mennesker en helt særlig ferie. Familien samles fra nær og fjern, og mange har høje forventninger, traditioner og ikke mindst juleønsker at leve op til. Selvom juleferien egentlig er en mulighed for at koble af, trække stikket og komme væk fra de faglige pligter og krav, bliver mange alligevel stressede

De 4 vigtigste forhold, der fik mig ned med stress

Mine stress-symptomer blussede op, bare jeg tænkte på mit arbejde, efter jeg var faldet sammen af stress. Derfor var det først flere år senere, at jeg så på årsagerne til min stress, som der var mange af. Overordnet set var der fire hovedårsager, Indretningen af lokalet Forstyrrelser Uklare aftaler Jeg gik på kompromis med min

Min dagbog betød alt efter stress-sammenbruddet!

Mariannes historie del VIII Ugen efter at jeg var brudt sammen af stress, begyndte jeg at skrive dagbog. I starten skrev jeg for at holde styr på min hverdag, men efter et par måneder skrev jeg hver morgen de ting ned, jeg mente, jeg ville være i stand til at klare i løbet af dagen,

Mariannes historie del VII

Ting ta´r tid Det var meget skræmmende, at jeg den ene dag havde stået og undervist eleverne i første klasse, den næste dag efter sammenbruddet kunne jeg næsten ingenting. I denne fase kunne jeg ikke. I flere måneder, hjalp min mand mig med mange praktiske ting, som var svære for mig, fordi jeg fx ikke

Efterårets restorative stilling: Barnets stilling

… Ahhhh! Når du føler dig udmattet, mentalt og fysisk, kan 20 minutter i en restorativ stilling gøre underværker og have en helt anderledes oplivende effekt end en lur på sofaen. Der bliver hurtigt lidt længere mellem tankerne, og kroppen slipper spændinger, så livsenergien får lov til at strømme mere frit. Balasana, Barnets stilling, er