Nyheder

Åndedrættet hjalp mig til at blive nærværende

Mariannes historie fortsat:   Da jeg var faldet sammen af stress, var det tydeligt, at min sindstilstand afspejlede sig i min krop: kroppen sitrede, jeg var lydfølsom, fik svært ved at læse, tankerne myldrede, og min vejrtrækning var påvirket. Åndedrættet blev overfladisk og sad til sidst helt oppe i halsen. Intuitivt begyndte jeg at være

Indkaldelse til ordinær generalforsamling i Stressforeningen 2018

Indkaldelse til ordinær generalforsamling i Stressforeningen 2018 ONSDAG DEN 25. APRIL. KL. 15:00 – 17:00, Frivilligcenter Amager, Sundholmsvej 8, 2300 København S Kære medlem af Stressforeningen og andre interesserede Tiden er nu inde til at afholde Stressforeningens årlige generalforsamling, som i år finder sted d. 25. april, kl. KL. 15:00 – 17:00, Frivilligcenter Amager, Sundholmsvej

Hvis stress havde en stemme – hvad ville den sige til os nu?

For nylig meldte et af vores toneangivende pensionsselskaber om en stigning siden 2014 på 43%, i antallet af kunder, der henvender sig til sundhedsforsikringen om stress. Stort set alle virksomheder af en vis størrelse har haft en medarbejder med stress. De fleste ledere, der har oplevet stress blandt deres medarbejdere, vil gå rigtig langt for

Hvad gør man, når man ingenting kan?

Mariannes historie fortsat Som stressramt er det en stor udfordring, at man har masser af tid og masser af idéer til, alt det man vil gøre. Problemet er bare, at man måske ikke kan ret meget, og at man har brug for ro og hvile for at få det bedre. Sådan var det for mig

Kan børn blive stressede?

I dag har vores formand Manu Sareen været på stresskonference. Her har han fortalt om foreningens arbejde og lært mere om, hvordan stress påvirker børn, og hvad vi kan gøre for at undgå det. Over de seneste år har stressforeningen fået flere henvendelser rettet mod børn. Rigtig mange føler sig pressede i en travl hverdag.

Sådan ændrede jeg mine vaner og mønstre for at komme videre

Mariannes historie fortsat… Jeg holdt mere og mere fast i mine vaner og mønstre, desto mere stressramt jeg var. Jeg tænkte, handlede og reagerede i de fleste situationer bare per ”refleks” uden at mærke efter, hvordan jeg havde det. Kontakten til mig selv og mit nærvær var forsvundet. Jeg var sjældent til stede i nuet,

Mariannes historie

Sådan tacklede jeg selvmordstankerne Jeg havde svært ved at genkende mig selv efter stress-sammenbruddet, jeg magtede ikke det, jeg tidligere havde kunnet, og begge dele gjorde mig virkelig bange. Ind i mellem blev jeg skrækslagen og tænkte: ”Bliver jeg nogensinde mig selv igen? Har jeg mistet alle mine kompetencer?” Følelsen af at mit liv var

Isolationen var ubærlig for mig

Mariannes historie fortsat Over en lang tidsperiode havde jeg ingen kontakt med omverdenen, fordi mit nervesystem var meget sensitivt og let blev påvirket, så jeg mistede kontakten til mig selv. Isolationen var til tider svær at bære, fordi helingsprocessen efter stress-sammenbruddet var som en rejse, jeg måtte foretage alene.   For at få det bedre

Fordelene ved at lave ingenting d. 1. Januar

Måske skal 2018 være året hvor vi siger nej til mere, går glip af mere, slukker mere og generelt øver os i al gøre mindre?   Lad 2018 blive det år, hvor du passer bedre på dit mentale helbred D. 1. Januar er en notorisk afslapningsdag. Det er en mulighed for, at rive en dag

Mit dagsskema var afgørende for, at jeg fik det bedre

Mariannes historie del X   Mit andet stress-sammenbrud kom fire måneder efter det første, og det slog mig helt tilbage til scratch, hvor jeg havde både svært ved at tænke og bevæge mig i starten. For at få struktur i min hverdag lavede min mand et ”skole-skema” til mig, som jeg hver morgen udfyldte med