Blogs

Har du prøvet meditation?

Meditation kan hjælpe dig med at sætte tankerne på pause – download en gratis meditation her Meditation er en øvelse i at være til stede i nuet og kan hjælpe dig med at sætte tankerne om fortid og fremtid på pause. Vores hjerne er nemlig indrettet således, at den hele tiden forsøger at fortælle historier

Findes løsningen på stress i naturen?

Det undersøger TV2Fyn. 45 procent af alle unge på Fyn mellem 18 og 29 år føler sig stresset dagligt og ugentligt. Nogle forskere mener, at naturens kræfter kan hjælpe os med at komme problemet til livs. I løbet af tre programmer vil vi undersøge, om vi på bare fire dage kan nedsætte følelsen af stress

Skru ned for tempoet i julen

7 tips til at skrue ned for tempoet i juleferien. En lang juleferie venter forude, men de mange fridage forsvinder hurtigt, hvis du både skal holde jul i den anden ende af landet, troppe op til diverse julefrokoster og nå at bytte julegaver inden nytår. Stressforeningens psykolog Solveig Wandall har i samarbejde med Lime skrevet

Sådan takler du stress i julen

  Julen kan være en udfordrende tid at komme igennem, hvis man er ramt af stress – eller bare er ganske almindeligt træt af travlhed og jagen rundt. At der er ekstra pres på i julen mærkes hos Stressforeningen, der oplever et stigende antal henvendelser op til jul. Stressforeningens Psykolog Solveig Wandall forklarer her om

Kan stress gøre vores samfund til et bedre sted at være?

… Mariannes sidste historie til Stressforeningen Jeg har været helt derude, hvor jeg ikke kunne klare mig selv. Jeg skulle have hjælp til alt i flere uger efter mit stress-sammenbrud. Alligevel har stressen for mig personligt været et wake-up call. Jeg var nødt til at finde tilbage til mine egne værdier. Og for at få

Tag hovedpinen ved hornene

Er du én af dem, der får hovedpine, når du er på arbejde? Både stressramte og ikke stressramte får hovedpine, og hovedpine behøver ikke at være tegn på stress. Men hvis du har gentagne hovedpiner, så tag det alvorligt. Du kan se hovedpinen som kroppens signal på, at noget skal ændres. Hovedpinen som hjælper I

Åndedrætsøvelser, der kan dæmpe og fjerne stress

Stressforeningen ønsker en stressfri mandag til alle. Vi får løbende mange videoer, forslag og tips tilsendt til foreningen, om hvordan man kan dæmpe stress i hverdagen. Åndedrætsøvelser er én måde, hvorpå man kan få hjælp til at sænke sit stressniveau. Her har Vishal Sisdia været så venlig at guide 5 øvelser til jer: Vishal Sisodia

Opfordring til Regeringens Stresspanel

Sisse Fallinge er dir. Lifewise, Sustainable Leadership og giver her sit besyv på regeringens stresspanel: Seks af regeringens 22 ministre har sat sig for at knække stresskurven. Regeringen har nedsat et stresspanel, der skal komme med bud på, hvordan vi som samfund og borgere bliver mindre stressede. Først og fremmest hilser jeg velkommen, at meningsdannerne

At gå til jobsamtale som tidligere stressramt

Een ting er, at det kan være svært at blive rask igen, efter at have været syg med stress. Noget andet er, om man skal vælge at sige det, når man igen går til jobsamtale, eller om man skal lade være? Det kan være svært at beslutte sig for det ene eller det andet. Det

Fem stille aktiviteter til en stressramt

Mariannes historie fortsat Den afgørende årsag til at jeg fik det bedre efter stress-sammenbruddet var ro, hvile og en struktureret hverdag. Jeg indførte en ”formiddagsstund”, der varede en time eller to, og hvor jeg fokuserede på fem bestemte aktiviteter: Mindfulness-øvelser Læse Male Refleksionsskriverier Dagbog Her får du indholdet og meningen med aktiviteterne. Mindfulness-øvelserne Hensigten med